Klachtregelement

Je hebt een klacht. Wat nu?

Je hebt een klacht. Uiteraard vind ik dit niet leuk dat dit nodig is. Maar ik vind dit ook een belangrijk recht voor mijn cliënten. Daarom zijn in dit klachtenreglement de stappen zo duidelijk mogelijk opgeschreven die nodig zijn om een klacht te kunnen indienen.

Als je ontevreden bent en een klacht hebt, wat kan je doen?

1. Maak je klacht kenbaar en ga in gesprek met mij​

Ik waardeer het als je je onvrede of klacht eerst met mij bespreekt. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als je kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je anders wilt. Is het moeilijk je onvrede onder woorden te brengen? Probeer het dan op te schrijven en leg deze notitie dan aan mij voor. Mogelijk ontstaat er op deze manier een opening om met elkaar te praten en het probleem de wereld uit te helpen.

Meestal lost een goed gesprek met mij jouw onvrede of klacht op.

2. Als we er samen niet uitkomen

Voel je je niet in staat jouw onvrede of klacht met mij te bespreken, laat de situatie dit niet toe of komen we er samen niet uit? Dan kan je een klacht indienen. Dit werkt voor mensen die therapie volgen anders dan mensen die bij mij supervisie volgen. 

  • Voor de mensen die relatiehulp of coaching krijgen

Deze cliënten kunnen contact opnemen met de NVPA (Nederlands Verbond voor Psychologen, Psychotherapeuten en Agogen). Deze ondersteunt jou bij het formuleren van jouw klacht of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. De klacht wordt behandeld door een onafhankelijk instituut, de SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezindheidszorg).

 

Besluit je om naar de klachtenfunctionaris te gaan, kijk op deze pagina van de NVPA hoe je dit aanpakt: klik hier. Daar vind je ook het klachtenformulier om je klacht in te dienen.

  • Voor de mensen die supervisie krijgen

Supervisanten kunnen bij de LVSC (Landelijke Vereniging voor Supervisoren en Coaches) hun klacht indienen. De wijze waarop je een klacht kunt indienen, vind je hier: klik hier

Waarover kunt u een klacht indienen?

Je kan een klacht indienen over zaken omtrent de behandeling die je van mij krijgt of kreeg. Bijvoorbeeld de kwaliteit van de behandeling of de manier waarop je bent bejegend. Maar ook over een onjuiste beoordeling door mij als therapeut of supervisor, schade ontstaan door de behandeling/begeleiding of over beschadigde/vermiste eigendommen.